Δώσε βάση στην πενιά!

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

ΕΡΕΥΝΑ ΓΑΛΑΚΤΟΜΠΟΥΡΕΚΟΥ Νο 1: ΚΟΣΜΙΚΟΝ

Η μεγάλη έρευνα για το καλύτερο γαλακτομπούρεκο ξεκινάει από το γνωστό ζαχαροπλαστείο "Κοσμικόν" στον Άγιο Νικόλαο στα Πατήσια.

Προβολή "Κοσμικόν" σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Μια φορά κι έναν καιρό, κατεβήκαμε στον Άη Νικόλα από το τραίνο και βγήκαμε στην δεξιά πλευρά όπως ανεβαίνεις για Κηφισιά! Ακριβώς απέναντι απ' το σταθμό βρίσκεται χρόνια τώρα το ζαχαροπλαστείο.
Η μυρωδιά περιττό να τονίσω πως χάιδευε τα ρουθούνια!!! Το βούτυρο, το σιρόπι, το φρεσκοψημένο, όλα σε τραβούν μέσα στο γωνιακό κατάστημα!
Τις ώρες αιχμής εκτός ότι γίνεται της κακομοίρας, τα ταψιά με τα σοροπιαστά γλυκά έρχονται κατά εκατοντάδες με τρέιλερ από δίπλα όπου και ψήνονται!!
Λοιπόν στη βιτρίνα εκτός από το γνωστό γαλακτομπουρεκάκι, υπήρχαν και γιαννιώτικό γαλακτομπούρεκο (με φύλλο κανταϊφιού), κανταϊφι, μπακλαβάς και κοπενχάγη (μπακλαβαδοειδές)!
Όλα αυτά σε τρία μεγέθη ταψιού, μικρό μεσαίο και μεγάλο!
Πήραμε ένα μεσαίο ταψάκι ζεστό γαλακτομπούρεκο και φύγαμε γρήγορα γρήγορα για να το χλαπακιάσουμε!
Παρατήρηση: Οι κοπέλες εξπέρ στο τύλιγμα (όχι βρε των αντρών, δεν πήγαμε σε ξελογιάστρες) του κουτιού με κορδέλα, στο ά'ψε σβήσε το φτιάξανε!!!
Το υπερπροστάτευα σε όλη τη διαδρομή, μη μου το χτυπήσουν, μην γύρει και χαλάσει, ξέρετε αυτά τα πράγματα θέλουν προσοχή γιατί είναι ευαίσθητα!!!
Φτάσαμε κόψαμε τα δεσμά που το κράταγαν καλά φυλακισμένο στο κουτί του και ελευθερώσαμε επιτέλους το αντικείμενο του πόθου μας!
Σλούρπ!!!!

Το κουτί της αμαρτίας

Η αμαρτία
Μμμμμ....
Πολύ καλά σοροπιασμένο, με τραγανά τα πάνω φύλλα του, αρκετή η γέμιση της σιμιγδαλένιας κρέμας και με καλή υφή (σσ. δεν είχε προλάβει να κρυώσει αφού φτάσαμε σε χρόνο dt), πηχτή αλλά όχι στητή ακόμα (ως γνωστόν το γαλακτομπουρεκάκι πρέπει να μείνει και λίγο αλλά που τέτοια πολυτέλεια)!
Τα κάτω φύλλα στη βάση μελωμένα και μαλακά όπως πρέπει!
Η γεύση σε ικανοποιεί σε πολύ μεγάλο βαθμό!
Θα σημειώσω μόνο την απουσία διακριτικής προσθήκης πορτοκαλιού στην κρέμα που απογειώνει το αποτέλεσμα κατά την ταπεινή μου γνώμη, όπως ακόμη το ότι θα ήθελα λίγο περισσότερο φύλλο πάνω κάτω. θεωρώ πως θα χώραγαν 2-3 φύλλα ακόμα για να το τελειοποιήσουν!

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8/10

Αν έχετε και εσείς δοκιμάσει το παραπάνω γαλακτομπούρεκο, περιμένουμε κριτικές και βαθμολογίες, αλλά και τί σας άρεσε και τί όχι!
Αν σας άρεσε το γαλακτομπουρεκάκι από το "Κοσμικόν" γράψτε σε SMS:  γάμα ένα ( Γ 1) και στείλτε μήνυμα στο 35000900 με απλή υπέρογκη τηλεφωνική χρέωση σχεδόν ολόκλερου μηνιάτικου.
Τα έσοδα θα διατεθούν για την παροχή αλμυρού φαγητού (σαρδέλας και τσίρου) για την απολίγωση (ξελίγωμα) των δοκιμαστών που μπήκαν στη τρομερή αυτή δοκιμασία.
Ευχαριστούμε εκ των υστέρων!

14 σχόλια:

manetarius είπε...

Μμμμμ... σλουρρρπ!
Πάντως κι εμένα μ' αρέσει να έχει πολύ φύλλο το γαλακτομπούρεκο!!!
Πω πωωω... ξελιγώθηκα τώρα που το βλέπω στη φωτό, κι ας έχω κάτι τρομερές καούρες επειδή έφαγα ένα σακουλάκι m&m's, ένα σάντουιτς με σολομό και κάπαρη και ένα κρουασάν σοκολάτα από το ΙΚΕΑ που μόλις γυρίσαμε...!

(ο Λου, δεν μ' άφησε να φάω χοτ ντογκ... φτου!)

υ.γ. πήρα όμως χριστουγεννιάτικα μπισκότα με κανέλα, τζίντζερ και κάτι άλλο... μμμμ...

kostaslogh είπε...

Αδερφέ μου!!!το εννοώ,δεν μπορεί ,κάποια κοινή ρίζα έχουμε,τέτοιες συμπτώσεις παραείναι πολλές για να είναι συμπτώσεις!κι εμένα με τρελαίνει το άρωμα πορτοκαλιού στα γλυκά,ειδικά τώρα στις γιορτές δεν μπορώ να τις φανταστώ χωρίς αυτό το άρωμα ,έστω κι από καμένη φλούδα!



*Μανιταράκι
νομίζω ότι το παιδί δεν θα έχει καμιά όρεξη να βγεί από κει μέσα με τόσα καλούδια δίπλα του!
Προτείνω δε όταν έρθει η ώρα η καλή ,πάρε μαζί σου και κάτι μυρωδάτο
ΟΧΙ ΝΑ ΤΟ ΦΑΣ ,να το μυρίσει το παιδί,λίγο να σου ΄χει μοιάσει θα βγεί τρέχοντας!!!

wilma είπε...

E λοιπόν αγαπημένοι μου λιχουδηδες (έτσι είναι ο πληθυντικός?) έχω μια μικρή ένσταση: εμένα δεν μου αρέσει το πορτοκάλι στο γαλακτομπούρεκο. Γενικά θα έλεγα ότι δεν πολυσυμπαθώ λικέρ και φρουτοειδείς εσάνς στα γλυκά.
Για αυτό και μου άρεσε τόσο το γαλακτομπούρεκο από το Κοσμικόν.
Αντίθετα, μου την έσπαγε αυτό του Βάρσου στην Κηφισιά. Έχει αρωματισμένη κρέμα (όπως σας αρέσει) αλλά δεν το συνιστώ, διότι τουλάχιστον όταν το είχα φάει εγώ δεν είχε πολλά φύλλα (γαλακτομπούρεκο χωρίς πολλά φύλλα είναι αποτυχία).
Λοιπόν επειδή με έχετε βάλει σε tripaki και από την άλλη τρώτε εσείς οπότε εγώ δεν παχαίνω (άλλο) βρήκα άλλα δύο ονόματα που έχουν περγαμηνές επί του θέματος αλλά δεν έχω φάει:
Λακαφώσης στη Δροσιά (τρέχα γύρευε)
και Κωνσταντινίδης (σε πολλά σημεία).
Με το Γαλυφιανάκη συνεχίζουμε να έχουμε την αμνησία της γιαγιάς Μανιταρούλας.

manetarius είπε...

@Wilma
Ο Κωνσταντινίδης έχει και ωραίο μιλφέιγ μου είπε ο Λου!!!
Οπότε εγώ θα συνεχίσω την έρευνα μου στο μιλφέιγ, κι ασε τους άλλους να τρώνε μπανάλ γαλακτομπούρεκα!


@Σημείωση:
Αύριο θα έχω στα χέρια μου το μιλφέιγ από Πανόραμα στο Μαρούσι... μην τα ξαναλέμε!
Κάντε στην μπάντα να διαβωωωωωωώ!!!!

kikop80 είπε...

@ manetarius
Τα Σουηδικά μπισκότα με την κανέλα και το τζίντζερ λένε τίποτα ή όχι?
Θα τα ανατρήσεις ή θα τα φας?

Μια φορά νομίζω πως βασικό κριτήριο για ένα καλό γαλακτομπούρεκο είναι η ποσότητα και η ποιότητα των φύλλων!

Λου, κράτααααα ..... την!!!!

kikop80 είπε...

@ kostaslogh
Ναιιιι!!
Όπως και στα μελομακάρονα και σε κέικ ή βασιλόπιτα!!
Μιαμ!!!
Σλουρπ!!!
Γιαμ!!!
Γαργαντούρρρ!!!
:-DD

kikop80 είπε...

@ wilma
Αγαπητή μου wilma, πήγα στον Κωνσταντινίδη στο σύνταγμα και, πρόσεξε, και δεν είχε γα-λα-κτο-μπου-ρε-κο!!!
Αν είναι δυνατόν!!!
Τους το σπάς το μαγαζί ή όχι???
Σα δε ντρέπονται λέω εγώ!
Πήρα βέβαια και τσουρέκι,γεμιστό με τσοκολάτα που έλεγες και σε προηγούμενο σχόλιο, αλλά γι' αυτό θα γράψω σε άλλο πόστι!!!
:-))

kikop80 είπε...

@ manetarius
Εεε!!
Ψιτ?
Τι έγινε με εκείνα τα μιλφέιγ??
Ακόμα???
:-P

KitsosMitsos είπε...

Από τις καλύτερες λιχουδιές! Χεχε!

kikop80 είπε...

Πόσο θα το βαθμολογούσες Κιτσομήτσο μου?
Θα το πέρναγες στον επόμενο γύρο?
Μα τι λέω αφου είναι από τα φοβορί!
:-))

Unknown είπε...

pantos exo na po oti i prosthiki portokaliou sto galaktompoureko,krivei ti mirodia kai th geusi tou kalou voutirou.......
bathmologia kosmikon 9/10
galifianakis 5/10
barsos 7/10
kostantinidis 7,5/10

kikop80 είπε...

Καλώς ήρθες στην παρέα Δημήτρη και σ' ευχαριστούμε για τη συμμετοχή στην ΜΕΓΑΛΗ έρευνα!!!!
Και εγώ ψηφίζω μέχρι στιγμής Κοσμικόν πάντως!

stelios kazantzidis είπε...

Το λοιπό
1.Το γαλακτομπούρεκο είναι το αγαπημένο μου γλυκό
2.Όπως καταλαβαίνετε όπου το βρίσκω το δοκιμάζω
3.Πάρα πολύ καλά τα ζαχαροπλαστεία που αναφέρονται στο crash test με μικροδιαφορές μεταξύ τους
4.Για μένα προσωπικά την επιτομή του γαλατομπούρεκου την έχω γευτεί 370 χιλιόμετρα απο την Αθήνα στην πλατεία των Ανωγείων.Κάτω από το πλατάνι της πλατείας, στο μικρό καφενεδάκι μια γριούλα μαυροφορεμένη που ίσα που περπάταγε μόλις είχε βγάλει ένα ταψί (ορθογώνιο)ζεστό γαλακτομπούρεκο από φρέσκο αιγοπρόβιο γάλα.Δεν θυμάμαι πόσα έφαγα άλλα ειλικρινά δεν είχα ούτε έχω ξαναφάει μέχρι σήμερα καλύτερο.Αυτό το γαλακτομπούρεκο από μένα παίρνει μόνο το 10/10 .

stelios kazantzidis είπε...

Το λοιπόν για μένα το κοσμικόν συνδιάζει ένα γαλακτομπούρεκο για όλους.Δηλαδή δεν έχει παρα πολύ σιρόπι αλλά έχει αυτό που πρέπει,δεν έχει πολύ βούτηρο αλλά έχει αυτό που πρέπει,ειναι ο ορισμός του γαλακτομπούρεκου.Για κάποιον σαν εμενα που του αρέσει λίγο παραπάνω κρέμα και παραπάνω αρωμα βούτηρου προτιμώ τον Μαστρονικόλα.